27
Gebruikt mijn bank mijn persoonsgegevens voor marketingdoeleinden?
Uw bank kan bepaalde van uw persoonsgegevens gebruiken voor reclame- of
marketingdoeleinden. Dat kan bijvoorbeeld als dat past in het kader van een
overeenkomst die u met uw bank heeft gesloten of wenst te sluiten, of wanneer
de bank een gerechtvaardigd belang kan aantonen om een bepaalde dienst of
product tepromotenenuwrecht opbescherming vanuwpersoonlijke levenssfeer
niet zwaarder doorweegt, of nog wanneer u daarvoor uw toestemming hebt
verleend.
Zo kan uw bank bijvoorbeeld:
• bepaalde persoonsgegevens gebruiken om een tevredenheidsonderzoek uit
te voeren over producten en diensten die u afneemt;
• u verzoeken om een contract te verlengen of te hernieuwen;
• u op de hoogte brengen van nieuwe promoties op producten en/of diensten
die u in het verleden hebt afgenomen.
Voor bepaalde vormen van gepersonaliseerde communicatie in het kader van
marketing gelden specifieke regels en zal uw bank uw toestemming nodig
hebben, bijvoorbeeld als uw bank u bepaalde gepersonaliseerde boodschappen
wil toesturen per e-mail of SMS of gebruik wil maken van automatische
oproepsystemen.
Indien u niet langer wenst gecontacteerd te worden door uw bank met reclame,
zal uw bank dat bovendien op uw eenvoudig verzoek niet langer doen.
Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij mijn bank?
Uw bank neemt intern de nodige maatregelen om te voorkomen dat uw
persoonsgegevens in handen komen van en verwerkt worden door onbevoegden
of per ongeluk worden gewijzigd of vernietigd. Uw persoonsgegevens zijn
bovendien toegankelijk enkel voor personeelsleden en andere medewerkers
die uw gegevens nodig hebben om u een zo goed mogelijke dienstverlening te
kunnen aanbieden.
Indien uw persoonsgegevens onbedoeld openbaar zouden worden gemaakt,
worden gestolen of verloren zouden gaan, dan zal uw bank de nodige
maatregelen treffen om de nadelige gevolgen zoveel mogelijk te beperken.
UW PERSOONSGEGEVENS IN HET TIJDPERK VAN DIGITAAL BANKIEREN?