Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  23 / 30 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 30 Next Page
Page Background

23

2.4.

Aanbiedingen op maat van de klant

• De bank kan op basis van het gestegen inkomen of de evolutie van de

financiële situatie van haar klant financiële producten aanbieden die

beter aansluiten bij zijn behoeften

.

ο

ο

Jef heeft 100.000 EUR geërfd en plaatst dit geld op zijn

spaarrekening. Zijn bank merkt de gewijzigde financiële positie

van Jef op en stelt een afspraak voor. Daarbij kan gekeken worden

welke mogelijkheden er liggen voor Jef. Wenst hij bijvoorbeeld

100.000 EUR ‘cash buffer’ aan te houden of wil hij liever een stukje

beleggen in een gespreide portefeuille van aandelen en obligaties?

Indien hij dat wil, kan Jef zijn beleggersprofiel laten vergelijken

met gelijkaardige profielen om zo enkele opties te laten uitwerken

door de bank. Zo kan Jef met meer kennis van zaken beslissen wat

hij met zijn spaargeld wil doen.

Gegevensverwerking:

¾

¾

kan ervoor zorgen dat de klant een betere dienstverlening krijgt op

maat van zijn financiële situatie;

¾

¾

stelt de bank in staat om beter rekening te houden met de financiële

situatie en behoeften van de klant.

• De bank kan de persoonsgegevens van klanten delen met haar

dochterondernemingen. Deze ondernemingen kunnen vervolgens

commercieel aantrekkelijke aanbiedingen doen

.

ο

ο

Ritagaatbijhaarbankeenkredietaanvooreennieuwewagen.Omdat

de bank binnen haar groepsstructuur ook een dochteronderneming

heeft die gespecialiseerd is in autoverzekeringen, kan deze

dochteronderneming Rita contacteren en haar een autoverzekering

aanbieden met een korting.

Gegevensverwerking:

¾

¾

kan de bank helpen om de klant in contact te brengen met gunstige

aanbiedingen van verbonden ondernemingen;

¾

¾

Stelt de bank in staat om op een efficiëntere manier producten af te

stemmen op basis van het profiel van de klant.