Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  27 / 30 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 27 / 30 Next Page
Page Background

27

Gebruikt mijn bank mijn persoonsgegevens voor marketingdoeleinden?

Uw bank kan bepaalde van uw persoonsgegevens gebruiken voor reclame- of

marketingdoeleinden. Dat kan bijvoorbeeld als dat past in het kader van een

overeenkomst die u met uw bank heeft gesloten of wenst te sluiten, of wanneer

de bank een gerechtvaardigd belang kan aantonen om een bepaalde dienst of

product tepromotenenuwrecht opbescherming vanuwpersoonlijke levenssfeer

niet zwaarder doorweegt, of nog wanneer u daarvoor uw toestemming hebt

verleend.

Zo kan uw bank bijvoorbeeld:

• bepaalde persoonsgegevens gebruiken om een tevredenheidsonderzoek uit

te voeren over producten en diensten die u afneemt;

• u verzoeken om een contract te verlengen of te hernieuwen;

• u op de hoogte brengen van nieuwe promoties op producten en/of diensten

die u in het verleden hebt afgenomen.

Voor bepaalde vormen van gepersonaliseerde communicatie in het kader van

marketing gelden specifieke regels en zal uw bank uw toestemming nodig

hebben, bijvoorbeeld als uw bank u bepaalde gepersonaliseerde boodschappen

wil toesturen per e-mail of SMS of gebruik wil maken van automatische

oproepsystemen.

Indien u niet langer wenst gecontacteerd te worden door uw bank met reclame,

zal uw bank dat bovendien op uw eenvoudig verzoek niet langer doen.

Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij mijn bank?

Uw bank neemt intern de nodige maatregelen om te voorkomen dat uw

persoonsgegevens in handen komen van en verwerkt worden door onbevoegden

of per ongeluk worden gewijzigd of vernietigd. Uw persoonsgegevens zijn

bovendien toegankelijk enkel voor personeelsleden en andere medewerkers

die uw gegevens nodig hebben om u een zo goed mogelijke dienstverlening te

kunnen aanbieden.

Indien uw persoonsgegevens onbedoeld openbaar zouden worden gemaakt,

worden gestolen of verloren zouden gaan, dan zal uw bank de nodige

maatregelen treffen om de nadelige gevolgen zoveel mogelijk te beperken.

UW PERSOONSGEGEVENS IN HET TIJDPERK VAN DIGITAAL BANKIEREN?