Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  9 / 30 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 30 Next Page
Page Background

9

Het deels digitale profiel van de gemiddelde Belg wordt ook bevestigd door

de resultaten van het onderzoek van Febelfin. Surfen op het internet blijkt de

voornaamste digitale bezigheid te zijn van de respondenten. Daarnaast bekleedt

ook online bankieren een belangrijke plaats in het digitale tijdschema van de

Belgische consument. Dit toont aan dat de banksector lang geen onbekende

meer is in de dagelijkse digitale activiteiten van de meeste Belgen.

• 87% van de respondenten geeft aan minimum eenmaal per maand online

te bankieren.

• 60% doet dit zelfs wekelijks of vaker.

Dittoontaandatonlinebankieren,alsinstrumentvoorvlottebankverrichtingen,

een belangrijke plaats inneemt in de digitale activiteiten van de Belg.

% of customers surveyed (n = 21317)²

# of branches/min inhabitants

Customer segmentation by country

Based on online sample and corrected for population without internet access

Grafiek 1: Profiel van de gemiddelde Belgische bankklant